Wednesday, 9 March 2016

Koleksi Pakaian Poplook Kini di ZALORA



KoleksiPakaian Poplook Kini di ZALORA!

Assalamualaikum 
bak kata pepatah 
"tak kenal maka tak cinta"
ha sesuai sekali dengan pepatah tu jom kita ambil tahu dengan lebih lanjut tentang trend terbaharu daripada Zalora sendiri iaitu Trend yang dinamakan sebagai POPLOOK 
senang cerita kalau nak kan baju yang menmpunyai fesyen terkini dan bergaya bagaikan artis-artis kita bolehlah terus ke laman web BAJU KURUNG MODEN POPLOOK ni tau jangan tunggu lama-lama nak tahu lagi dengan lebih lanjut mengenai poplook di zalora nak tahu pakaian-pakaian poplook yang tersangatlah cantik dan telahpun memuatkan saya sendiri rambang mata tu macam mana ok meh  tengok ni




mak aii cantiknye baju-baju ni dah la harga semuanya mampu milik tau dah tak perlu dah lepas ni nak susah-susah nak pergi butik mana-mana untuk cari baju-baju yang bertrend terkini dengan harga yang kebabomm sebab di zalora selain kualiti yang bagus dan trend yang meletop malah juga disertakan sekali dengan tawaran harga yang terlajak mampu dibeli tau dengan adanya tawaran yang sensasi sebegini marilah kita ramai-ramai terjah ke laman poplook zalora ni ye dan 
Sedar tak sedar kurang daripada 100 hari lagi kita semua akan menjalani ibadah puasa dan ini juga menandakan Aidilfitri juga akan menjelma. Siapa diantara anda yang sudah membuat persiapan Raya? Tidak dinafikan memang masih terlalu awal untuk membuat persiapan, tetapi dengan membuat persiapan yang awal seperti ini dapat membeli segala kelengkapan anda dengan lebih tenang dan duit juga tidak terasa terlalu banyak untuk dibelanjakan.

Seperti tahun-tahun yang sudah, Poplook merupakan salah satu destinasi online yang sentiasa menawarkan koleksi baju raya yang cukup berpatutan dan trendy terutama sekali untuk wanita berhijab. Oleh itu, apa kata anda mula membuat persiapan sedikit demi sedikit dengan membeli sepasang baju raya bersama Poplook dahulu misalnya?
Apa yang menarik, Poplook bukan sahaja menawarkan koleksi baju kurung moden, malah juga menyediakan koleksi blouse Muslimah, dress Muslimah, kaftan, skirts, seluar dan banyak lagi. Koleksi pakaian ini juga bukan sahaja boleh digayakan ketika sambutan Hari Raya, malah boleh juga dipakai ketika menghadiri majlis-majlis istimewa seperti ke majlis perkahwinan.

Selain itu juga, jangan lepaskan peluang ini juga untuk menemui koleksi Poplook hijab yang cukup trendi dan dijual dengan harga yang cukup berpatutan. Dan satu lagi berita baik untuk penggemar setia Poplook, anda juga kini boleh membuat pembelian koleksi baju kurung moden Poplook online di laman web ZALORA Malaysia. Selamat membeli-belah!

Thursday, 17 December 2015

selangkah demi selangkah


Assalamualikum..
terlebih dahulu marilah kita melafazkan rasa syukur kepada Allah swt kerana masih mengizinkan kita menjalankan kehidupan yang diibaratkan sebagai seorang perantau di muka bumi ini dan untuk mencari sebanyak mungkin bekalan untuk ke hari akhirat...

kita sebagai manusia tidak terlepas daripada melakukan kesilapan demi kesilapan dalam menjalani kehidupan ini.Malah terbit rasa tanda tanya adakah kita masih berpeluang untuk memperbaiki diri yang telah banyak terjebak dengan dosa ini?. Subhanallah,Alhamdulillah selagi dunia belum kiamat dan selagi nyawa tidak lagi berada di halkum dan ketika menghadapi sakaratul maut inshaallah Allah masih 
lagi membuka pintu taubat kepada kita saya ada baca beberapa artikel yg menyatakan taubat masih
boleh diterima antaranya daripada artikel 

https://jalanakhirat.wordpress.com/2010/03/19/waktu-taubat-tidak-lagi-diterima/

Seperti firman Allah dalam Surah Az-Zumar ayat 54 yang bermaksud:
“Dan kembalilah kamu kepada Tuhan kamu dengan bertaubat, serta berserah bulat-bulat kepada-Nya, sebelum kamu didatangi azab; kerana sesudah itu kamu tidak akan diberikan pertolongan.”
1. Nazak
Manusia sememangnya sentiasa lalai. Lebih-lebih lagi apabila banyak nikmat yang Allah S.W.T. kurniakan kepada mereka. Kelalaian inilah yang membawa manusia kepada azab Allah S.W.T. yang amat pedih di akhirat nanti kecuali pada mereka yang sedar akan nikmat Allah S.W.T. Mereka sentiasa bersyukur tidak kira masa senang mahupun waktu susah, waktu sihat mahupun waktu sakit.
Tetapi ramai manusia yang akan mengingati Allah S.W.T. apabila datangnya sakit. Pada saat dan ketika inilah mereka akan ingatkan Allah S.W.T. Pada saat inilah mereka akan bertaubat, akan meninggalkan segala perbuatan dosa yang telah dilakukan dan apabila mereka sihat semula, mereka lupa akan janji mereka semasa sakit.
Ingatlah Allah S.W.T. tidak akan menerima taubat hamba-Nya apabila roh sudah sampai ke kerongkong atau dalam keadaan nazak. Rasulullah S.A.W. bersabda:
“Sesunggunya Allah akan menerima taubat seseorang hamba selama belum sampai saat ghargharah.”
2. Terancam Nyawa
Manusia yang telah berada dalam bahaya dan dirasakan akan mati, dan pada ketika itu, mereka bertaubat kepada Allah, maka Allah tidak akan menerima taubat hamba-Nya.
Firman Allah S.W.T. dalam Surah An-Nissa ayat 18, maksudnya:
“Dan tidak ada gunanya taubat itu kepada orang-orang yang selalu melakukan kejahatan, hingga apabila salah seorang dari mereka hampir mati, berkatalah ia: “Sesungguhnya aku bertaubat sekarang ini.” (sedang taubatnya itu sudah terlambat), dan (demikian juga halnya) orang-orang yang mati sedang mereka tetap kafir. Orang-orang yang demikian, Kami telah sediakan bagi mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya.”
3. Hampir Kiamat
Apabila Kiamat bakal menjelma, Allah tidak akan menerima taubat hamba-Nya. Antara tanda Kiamat Kubra adalah apabila matahari terbit dari arah tempat terbenamnya ia, iaitu barat. Dan apabila matahari terbit dari barat, ketika itulah Kiamat menjelma dan ketika itu jugalah taubat hamba-Nya tidak diterima oleh Allah S.W.T.